blog, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, shop/, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, wp, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30,

Yoga bij Sanga

In afstemming; voelen wat past.

 

 

Yoga bij Sanga is misschien anders dan je gewend bent. In afstemming komen de lessen tot stand. Concreet betekent dit dat lessen niet maanden van tevoren vast staan. Het proces van lessen geven wordt daarmee een cyclus zoals de seizoenen: ze veranderen op een natuurlijke manier en geven de mogelijkheid met een bepaalde energie te verbinden. Dus voel welke les komende week bij je past, en sluit aan!

Scroll wat verder naar beneden om het up te date rooster te zien en door te browsen naar de inschrijfpagina.

 

Yoga bij Sanga, intuïtief & verbonden.

Sanga en yoga betekenen beiden verbinding, samenkomst en contact. Verbinding staat dan ook centraal tijdens de lessen die Sanga geeft. Dit gebeurt op verschillende manieren.

  • Yogalessen duren 1,5 uur. Zo is er genoeg tijd om ook aandacht aan meditatie en visualisatie te geven, om nóg meer te zakken en te ontspannen tijdens de les, om te vertragen. Yoga Specials duren 2 uur of langer.
  • In de lessen zullen, naast yoga, andere aspecten van mindfull Zijn en holistisch/energetisch werk aan bod komen. Denk aan het werken met klanken, muziek, beweging, zachte massage/aanrakingen en afgestemde geursprays.
  • Tijdens de yogalessen wordt je uitgenodigd verbinding te maken met je lichaam en geest. Door middel van beweging en in verbinding met je adem. In alle lessen staan rust & ontspanning centraal. Vanuit daar wordt de beweging ingezet.

Iedereen is welkom om aan te sluiten. Je hoeft geen ervaring te hebben en ook niet flexibel te zijn. Het enige wat je nodig hebt is een open en nieuwsgierige mind. Kom mee ontdekken.

Het aanbod.

Het up to date rooster zie je hieronder en via momoyoga (de online inschrijftool). Klik door naar prijzen voor het aanbod in leskaarten.

Nieuw bij Sanga of nieuw met yoga? Volg een proefles! Inschrijven hiervoor kan via momoyoga, maar je mag me ook mailen. Mocht je een andere vraag hebben, ik beantwoord ze graag voor je.

Chakra yoga

Yoga verbindt lichaam en geest. Het denken komt tot rust en de aandacht verplaatst zich van het hoofd naar het lichaam. Chakra yoga verbindt deze beweging vervolgens aan de energie zoals die op dit moment door het lichaam gaat. De zeven hoofd chakra’s lopen langs de ruggengraat omhoog en hebben ieder hun eigen kwaliteit, energie, kleur en yogaoefeningen.

 

Tijdens chakra yoga bewegen we de aandacht door de chakra’s heen. Kom voelen hoe de energie op dit moment door het lichaam stroomt.

 

 

Restorative yoga

Deze yoga is geschikt voor iedereen. Met name als je last hebt van stress of burn-out klachten ervaart, als je energie laag is en wanneer je moeite hebt met het lichaam ontspannen door pijn of overactiviteit.

 

Restorative yoga (herstellende yoga) is erop gericht om lichaam en geest totaal te ontspannen, en zo tot rust te laten komen. Het lichaam wordt op alle mogelijke manieren ondersteunt, zodat het alle (spier)spanning los kan laten. Dit activeert het zelf herstellend vermogen van het lichaam. Chronische stress krijgt de mogelijkheid het lichaam te verlaten, terwijl het parasympatisch zenuwstelsel (en daarmee de organen) tot rust kan komen. Ook het sympathisch zenuwstelsel, dat de vecht-, vlucht- of freezereactie veroorzaakt, komt in balans; we zoeken de diepste laag van ontspanning op.

 

 

Sanga yoga, yin

Yin yoga werkt verdiepend op het bindweefsel omdat we langer in houdingen verblijven. Naast die typische yin yoga asana’s is er deze les ruimte voor een meer energetische manier van verbinding maken met het lichaam. Bijvoorbeeld door bewust te gronden, door stil te staan bij de energie van het hart, door te werken met klanken en muziek, maar ook door (visualisatie) meditatie.

 

Waar klassieke yin yoga vooral bestaat uit zittende en liggende houdingen, is de yin yoga die je bij Sanga volgt dus ook gericht op de energie in het lichaam en die leren herkennen. We hebben allemaal een prachtig lichaam gekregen met enorme zelfherstellende mogelijkheden en die gaan we op verschillende manieren ontdekken in deze les.

Les geboekt? Leuk!

  • Draag naar de les makkelijk zittende kleding,
  • Eet tot ongeveer 1,5 uur vooraf aan de les niet of eet een lichte maaltijd,
  • Kom op tijd, zodat je je rustig kunt voorbereiden,
  • De ruimte is +/- 15 minuten voor aanvang van de les geopend,
  • Focus tijdens en voorafgaand aan de les, zoveel mogelijk op jezelf en je eigen energie,
  • Op locatie vind je een mat, bolster en dekens. Als je eigen spullen wilt meenemen, mag dat natuurlijk,
  • Lichamelijke of geestelijke bijzonderheden? Laat het mij weten, dan kan ik je daarin begeleiden.
X